perjantai 28. lokakuuta 2016

Vancouverissa

Oh Canadaaa...

Täällä sitä nyt ollaan. Toka lento myöhästyi vain vartin ja se olikin sitten koko matkustamisen suurin ongelma. Lufthansan koneissa oli ihan älyttömän hyvin jalkatilaa ja tokalla lennolla mun vieressä tai takana ei istunut ketään, joten sain röhnöttää just niin sikamaisesti kuin halusin. :) Vancouverin kentällä piti mennä immigration officen läpi, mutta se meni niin sutjakasti, että silmänräpäyksessä olinkin jo odottamassa junaa työlupa kourassa (tai no matkalaukussa..en sentään jättänyt aivoja Suomeen).

Hostelli löytyi helposti ja olin superonnellinen päästessäni huoneeseeni laskemaan kantamukset käsistä. Olin semisti yllättynyt kun mun huoneen (4 hlön naisten dormi) ovi oli auki ja huoneessa istuskeli about kuusi aussia. o_O Kaks niistä oli mun huoneesta ja loput neljä jätkää oli toisista huoneista meidän kerroksesta. Kaikki tervehti mua yhtäaikaa ja alko heti kyselen mistä mä oon, mitä mä teen, oonko kans menossa Whistleriin vai johonki toiseen laskettelukeskukseen yms. Olin pari sekuntia pienessä shokissa ja pää löi tyhjää, mut sit löysin sanavarastoni ja sain avattua suuni. Porukka lipeni kyllä nopsaa käytävän toiselle puolelle kun ne halusi antaa mulle rauhaa tavaroiden purkamiseen ja lepäämiseen.

Sain asetettua aloilleni (alasänkyyn luojan kiitos) ja hetken aikaa päässä vaan pyöri et mihin ihmeeseen mä oon oikeen ryhtynyt. Istanbulissa oli jotenki iisimpää, kun meitä oli niin paljon vähemmän ja kaikki tuli vähän ripotellen eikä juuri kukaan tuntenut toisiaan sinne saapuessa. Nää aussit vaikutti siltä kuin ne ois tuntenu toisensa jo ikuisuuden vaik ne olikin tavanneet vasta lentokentällä Australiassa. Mut ne oli kuitenkin tulleet jo maanantaina tänne, joten olihan niillä ollutkin jo enempi aikaa tutustua toisiinsa. Chillasin jonkun aikaa huoneessa, mut jotten nukahtaisi jo ennen iltakuutta, päätin mennä alakerran baariin kattelemaan mikä meininki oli siellä. Skippasin siis mun "lähiaussien" vastapäisen huoneen vodkabileet ja pääsin nauttimaan kylmää Magnersia..mmm. Istuin pitkän pöydän tyhjään päähän ja ehdin olla siinä ehkä pari minuuttia kunnes siihen tuli ryhmä ausseja/uusi-seelantilaisia. Juttelin Hannahin (uusseelantilainen) kanssa melko pitkään ja sen porukka oli matkalla Sunshine-resortiin.

Olin aika naatti ja nälkäinen, joten parin siiderin jälkeen menin ostamaan belgialaisia ranskalaisia tien toiselta puolelta ja siirryin huoneeseen iltapalalle ja valmistautumaan tutimiseen. Mun huonetoverit (Charlotte ja Taylor) oli paikalla ja siellä oli nyt myös kolmas aussi, joka oli tullut jo edellisellä viikolla. Amy oli matkalla eri laskettelukeskukseen ja oli lähdössä torstaiaamuna, joten sillä oli suuri pakkausoperaatio menossa. Juteltiin siinä kaikenlaista vielä porukalla, mutta mä ja Charlotte mentiin aika nopsaa sänkyihimme chillaamaan kun taas Amy ja Taylor lähti jonneki bilettämään.

Nukahdin joskus ennen kymmentä ja heräsin puol neljältä (sisäinen kelloni ei selkeesti tiedä mitä yli 6h yöunet on), mut kerrankin olin niin naatti, että jatkoin unia samantien ja heräsin seuraavan kerran vasta kasilta. En kyllä muista millon olisin viimeks nukkunut noin pitkään. Oli kyl aika ihanaa, plus nää sängyt on harvinaisen mukavia kerrossängyiksi.

Skippasin aamiaisen ja menin alakertaan vasta kymmenen orientaatioon. Näitä orientaatioita pidetään täällä joka arkipäivä klo 10, 11 ja 12. Näin koko edellisyön unia siitä, että missasin noi kaikki sessiot ja olin ihan pihalla kaikesta. Onneks todellisuudessa ehdin tohon ekaan orientaatioon, sillä koko loppupäivä menikin sitten kaikkia virallisia juttuja sumpliessa. Jos olisi mennyt myöhempään orientaatioon, tää virallinen osuus ois varmaan venynyt myös perjantaille. Oli miten oli, lähdin aika nopsaa orientaation jälkeen kävelemään kohti toimistoa, jossa me saatiin social insurance numerot. Matkalla sinne mun edessä kulki kuuden hengen porukka, jotka oli selkeesti kanssa samalla asialla, joten lyöttäydyin niiden joukkoon. Meillä meni about tunti tossa puuhassa, sitten istuttiin hetki Starbucksissa ja lopulta jatkettiin matkaa pankkiin. Pankissa meille sanottiin, että niillä on tosi kiireistä, joten voitaisko me tulla takaisin neljältä (kello oli vähän yli 12 tossa vaiheessa).

Me sit siirryttiin Roxy burgeriin pitkälle lounaalle ja käytiin sitten Best Buyssa etsimässä mulle ja Katielle hiustensuoristajaa/kuivaajaa..paitsi et niitä ei ollu siellä. Lopulta ei enää jaksettu venata ja suunnattiin etuajassa pankkiin josko niillä olisi aikaa meille ennen neljään. No jouduttiin kuitenki odottaan neljään, mutta sitten ne otti meidät kolme kerrallaan huoneeseen ja loi meille tarvittavat pankkitilit. 

Siinä puuhassa vierähti about 45 minuuttia ja sit odoteltiin vielä jätkiä kun ne otettiin toiseen huoneeseen joku 20 minuuttia meidän jälkeen. Lopulta päästiin sieltä ja siirryttiin hankkimaan uusia puhelinliittymiä. Kaiken tän jälkeen oltiin kaikki ihan rättipoikki ja lopen kyllästyneitä kulkemaan Granville streetiä pitkin edestakaisin kun suurin osa näistä paikoista jossa oltiin käyty oli tän saman kadun varrella. Siirryttiin sieltä hostellin baariin chillaamaan kunnes Alana tuli kertomaan mulle että se oli bongannu hiustensuoristajia Best Buyn yläkerrasta, joten mä hylkäsin mun seuran ja lähdin sormet syyhyten shoppailemaan. Palasin vielä joksku aikaa possen luo, mutta menin takas huoneeseen lepäämään siinä kasin aikoihin.

Näin koko yön unta, että aloin puhua brittiaksentilla, niin kuin suurin osa mun eilisestä porukasta. Tänään skippasin taas aamiaisen ja tankkasin itseeni vähän starbucks-kahvia ennen ilmaista kävelykierroksia jonka bongasin netistä. Kierreltiin downtownissa ja pohjoisrannalla. Oli ihan hauskaa, etenki kun aurinko pilkotti vähän väliä. Suurin osa eilistä porukasta meni ostamaan talvivarusteita, mutta mä taidan jättää omat ostokseni siihen, että pääsen Whistleriin huomenna. Söin just kaupan sushilounaan ja kohta varmaan siirryn tekemään jotain jännittävämpää. :)


 
Hotel Vancouverissa on labradorinnoutaja palkkalistoilla. :D
(tänään tosin oli sen vapaapäivä)

Park Place

Fairmont Pacific Rim (kai)

Joku rakennus


Jonku rakennuksen lobby


Olympic Cauldron



Voittaja-Puosu

P.S. Facetimetin siskon kanssa aamulla ja näin mun ihanan siskonpoikapalleron! <3 <3 <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti