lauantai 3. kesäkuuta 2017

Motaria ja luontoa

Torstai oli aika sateinen ja lihakset oli vielä jumissa keskiviikon vaelluksen jäljiltä, joten visiitti Scandinavie Spassa oli taivaallinen. Olin voittanut lahjakortin sinne helmikuun lopulla ja tyypilliseen tyyliini käytin sen viimeisellä Whistler-viikollani. Hyvä ettei jäänyt kokonaan käyttämättä. Spassa pääsi nauttimaan kahdesta erilaisesta saunasta, höyrysaunasta, kuumista ja kylmistä altaista ja relaksointihuoneista. Sääli, ettei aurinko paistanut, sillä en oikein jaksanut relaksoitua terassituoleissa kun päälle satoi vettä. Höyrysauna oli mun ehdoton suosikki ja ihaninta koko spassa oli se, että siellä vallitsi täysi hiljaisuus...omm-musiikkia ja veden lorinaa lukuunottamatta.

Span jälkeen matka jatkui kylälle, jossa käytiin Elinan kanssa katsomassa uusi Pirates of the Carribean. Jotkin asiat oli mulla vähän pimennossa, sillä en ollut nähnyt edellistä osaa, mutta oli kyllä ihan viihdyttävä pätkä. Leffan jälkeen käytiin yksillä sidukoilla ja sen jälkeen suuntasin hostellille..bussilla (arvasin mihin päivä päättyy, joten taktikoin jo ennen hostellilta lähtöä).

Perjantaina käytiin Elinan (kenes muunkaan) kanssa Brandywine Fallseilla ja Cheakamus Lakella. Oli kyllä huomattavasti iisimpi kävely kuin Chiefille ja koko kroppa kiitti siitä. Järvi oli aika huikean näköinen kun istuttiin tukilla sateensuojassa syömässä eväitä ja katseltiin sadepisaroiden tanssia järven pinnalla. Tukilta pois pääseminen olikin sitten ihan oma tanssinsa (mun osalta). o_O Ulkoilun jälkeen pohkeet oli ihan kuivuneessa kurassa, mutta kukapa siitä välittäisi kun vietin seuraavat pari tuntia taas pimeässä leffateatterissa tällä kertaa seurana Wonder Woman. Kävin leffan jälkeen vanhassa työpaikassani, Nestersissä, hakemassa työtodistuksen. Illalla Kristi tuli käymään mun hostellilla ja mentiin pienelle jäähyväiskävelylle.

Huoh, seuraavana aamuna jätin sitten lopulliset hyvästit Whistlerille. Sniff. Hmm..ehkä saan siskoni ja Matin houkuteltua päivävisiitille Whistleriin kun ne tulee käymään Vancouverissa. Here's hoping. :)







Toka stoppi: Kamloops

Tänään lähdin ajamaan Whistleristä Kamloopsiin aamuysiltä ja perillä olin yhden pysähdyksen jälkeen puoli kahdelta. Onneksi tämä oli mun pisin yhdenjaksoinen ajo tällä reissulla, sillä välillä olin ihan nukahtamispisteessä. Olin kyllä saanut riittävästi unta ja join teetä aamulla, mutta selkeästi mun nukahtamisalttius kaikessa mikä liikkuu ei välitä siitä onko mun käsissä ratti vai ei. No joo, maisemat oli kyllä taas ihan huikeita, vaikka en niitä ihan hirveästi kerinnyt ihailla kun piti keskittyä siihen, etten aja itseäni kielekkeeltä alas.

Kamloopsissa ajoin ensin visitor centeriin..tai toiseksi..ensin ajoin väärään paikkaan ja piti ohjelmoida auton gps uudestaan, että löysin oikeaan paikkaan. Sain hyviä ehdotuksia kivalta jätkältä ja jatkoin matkaa Kamloopsin pohjoispuolelle Lac du Boisille. Ympäristö siellä oli ihan erilainen verrattuna siihen mihin oon viimeisten seitsemän kuukauden aikana tottunut. Grasslands. Parkkeerasin auton ja lähdin kävelemään ensin yhden vanhan papparaisen kanssa. Hän ei kuitenkaan seurannut mua kun päätin kavuta yhden aika jyrkän mäen huipulle. Oli siistiä, mutta kun tulin kukkulan toista puolta alas kuulin jotain kummallista ääntä. Pysähdyin ja hetken päästä ääni tuli uudestaan. En tiedä mikä sisäinen varoitusääni mun päässä oli, mutta en todellakaan jäänyt odottamaan mistä se outo ääni lähti, vaan läksin kälppimään hyvin nopsaa mäkeä alas. Katsoin kävelyni jälkeen puiston infotaulua ja kas vain, sehän oli kalkkarokäärmeiden asuinaluetta. Tuli pikkaisen turvaton olo. :( Näin kävelylläni onneksi myös pari peuraa, joten en traumatisoitunut ihan liikaa paikallisista villieläimistä. Kun tulin alas toiselta kukkulalta mäki olikin paljon jyrkempi kuin luulin eikä mun lenkkareissa ollu tarpeeksi pitoa. Tulin siis alas hyvin koomisesti ja hitaasti. Se aiemmin tapaamani papparainen oli mun mäen alapäässä ja se näki mun epätoivoiset yritykset tulla alas ja jäi odottamaan mua. Oli kyllä helpottavaa tietää, että en ollut yksin just in case kaatuisin pahasti. Onneksi mitään ei kuitenkaan käynyt ja jäin vielä hetkeksi juttelemaan ennen paluuta autolle.

Seuraavaksi suuntasin motellille vaihtamaan vaatteita ja sieltä ajoin keskustaan. Kävelin jonkin aikaa puistossa ja huh kun joki oli tulvinut. Ei päässyt nauttimaan ihan kaikesta, vaikka jotkut kyllä oli uskaltautuneet kahlailemaan vedessä. Huomasin kasan ihmisiä joen rannalla, joten menin itsekin katsomaan mikä siellä oli niin kiinnostavaa. Ilmeisesti siellä oli loukkaantunut majava pusikossa ja joku asiantuntija oli tullut ottamaan sen kiinni. Se oli ihan mielenkiintoinen pussitus ja häkitys. Puiston toisessa päässä oli joukko murmeleita ja voi kun ne oli söpöjä. :)

Tässä vaiheessa alkoi olla jo aika kova nälkä, joten lähdin keskustaan päin. Kun kävelin yhden ikkunan ohi, se turistipaikan jätkä oli sisällä ja viittoi mulle, että tule sisään. Ilmeisesti se oli niiden toinen toimipiste ja sillä oli split vuoro tänään. Jäin juttelemaan joksikin aikaa, mutta en ollut aamiaisen jälkeen syönyt kuin yhden nektariinin ja kolme mansikkaa, joten oli pakko jatkaa matkaa. Löysin sushi-ravintolan ja sen vieressä sattui olemaan leffateatteri, joten päädyin kolmatta päivää peräkkäin leffaan..tällä kertaa vuorossa oli Snatched. Oli kyllä aika hervoton välillä. :D

Nyt oon taas motellilla ja huomenna on luvassa pari kansallispuistoa ja wildlife park. Ehkä yritän myös olla edes yhden päivän ilman leffateatteria. :)









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti