sunnuntai 30. lokakuuta 2016

Ekat päivät Whistlerissä

Juuh, edellisen kirjoituksen jälkeen mun jännittävä loppupäivä alkoi huolestuttavasti näyttää päivän loppumiselta ja viideltä olin jo ihan nukahtamispisteessä. Mun brittikamut oli saaneet ostoksensa tehtyä ja lepäsivät kanssa hostellissa, mutta mä päätin lähteä vielä vähän kävelemään, jotten ihan vielä menisi tutimaan. Kävelin Granville streetiä etelään ja päädyin auringonlaskun aikoihin sillalle, josta oli aika upeat näkymät kaupungin skylineen ja English Baylle.









Kävin pikaisesti laskettelutarvikekaupan outletissa ostamassa itselleni lasketteluhanskat ja kaulanlämmittimen. Palasin siitä sitten takaisin hostellille chillaamaan ja näin, että porukka oli laittanut fb-viestiä että lähti Gastowniin juhlimaan ja pyysi mua mukaansa. Noh, mulla oli lähtö seuraavana aamuna, joten päätin vaan pakata laukkuni ja päättää päivän siihen. Meidän huoneeseen oli sinä iltapäivänä tullut uusi asukas, Chrystal. Juteltiin siinä illalla huoneessa ja kävi ilmi, että sekin oli matkaamassa samalla Greyhoundilla seuraavana aamuna Whistleriin tapaamaan jotain kaveriaan. Tosi kiva. Mentiin sitten yhdessä aamulla taksilla bussiasemalla ja siitä Whistleriin.

Whistlerissä mä ja muutama muu töihin tullut matkaaja napattiin pari taksia, joilla mentiin vuoren rinnettä ylös house officeen, jossa saatiin rekisteröidyttyä asukkaiksi. En saanut ykkös- tai kakkosasuntovalintaani. Halusin alunperin Brio-asuntoloihin, jotka ei sijainneet rinteessä ja joilla oli vähän rauhallisempi maine, mutta sainkin kämpän Glacierista, jolla on vähän biletysasuntolamaine. Kun pääsin mun kämppään, siellä ei ollut vielä muita asukkaita. Kämpässä on yhteinen olkkari, avokeittiö ja kylppäri (jonka lavuaari on kummallisesti vessan ulkopuolella). Täällä on kaks yhden hengen huonetta (joista toinen on mun) ja yks kahden hengen huone (ei kerrossänkyä). Lämpötila oli aika jäätävä kun tulin, joten laitoin olkkarin ja mun makkarin patterit täysille. Olkkarissa on kyllä niin paljon lämmitettävää, että se on jatkuvasti aika viileä. Makkarista sen sijaan tuli sauna, enkä vieläkään oo ihan oppinut mikä olisi sopiva lämpötila, sillä kun palaa kävellen kyliltä, kehon lämpötila paukkuu Saharan päivälämpötiloissa ja sillon vaan kaipaisi mitä tahansa viilentävää. Sen sijaan kun vaan hengaa asunnolla, niin toivoisi että täällä olisi sen verran lämmintä ettei tarttisi pitää yöhousujen alla säärystimiä ja kolmia sukkia.

No joo, kun olin saanut laukut purettua, lähdin kävelemään kylälle. Kävelyreitti kulkee tulevaa laskettelurinnettä pitkin (tätä pitkin me voidaan lumen tultua lasketella suoraan asuntolasta töihin) ja on aikamoisen jyrkkä. Eilen oli niin kaamea sää, että vuortenhuipuista ei näkynyt häivähdystäkään. Oli aika vaikea uskoa, että olin oikeasti laskettelukeskuksessa, sillä ainoat merkit siitä oli gondolat ja pari matalaa laskettelurinnettä. Whistlerin kylä on täynnä kauppoja ja ruokapaikkoja, mutta hetken haahuiltuani löysin tärkeimmän kohteen; kirjaston. Hankin kirjastokortin, lainasin kolme kirjaa ja löysin ilmoituksen astronomiaseminaareista. :)


Tätä rinnettä pitkin pitäisi kulkea ylös ja alas :P 



Menkää pois pilvet!


Kirjaston jälkeen lähdin supermarkettiin ostamaan teetä ja muita välttämättömyyksiä. Kämpässä oli aika hyvin ruokailuvälineitä, mutta ostin ruoan lisäksi saippuaa, pesuaineita ja pyyhkeitä käsiä sekä astioita varten. Kantamuksia oli sen verran, että en kyllä halunnut lähteä kävelemään rinnettä pitkin ylös, joten ajattelin mennä bussilla. Missasin kuitenkin sen enkä jaksanut jäädä odottamaan seuraavaa, joten nolosti hyppäsin taksiin. o_O Kämpillä söin raviolia pestolla, tajusin unohtaneeni ostaa teetä ja sulkeuduin teettömänä makkariin kirjojeni kanssa.

Aamulla facetimetin ensin Riikan ja sitten veljeni perheen kanssa. Pesin myös ensimmäisen lastini pyykkiä täällä. En tykkää kuivauskoneista, joten tällä hetkellä mun huone näyttää vähän pyykkinarulta. ;) Aurinko paistoi ulkona, joten olin juuri lähdössä kävelylle kun kämppään saapui uusi tulokas, Gina, joka aloittaa mun kanssa samassa duunissa huomenna. Se jäi kämpille purkamaan laukkuja ja mä kävelin taas kylälle, ihastelin maisemia ja tällä kertaa muistin ostaa teetä. Koska sää oli niin ihana, päätin uskaltautua kävelemään kämpille, vaikka mulla olikin vähän painavia ostoksia mukana. Kävely vaati muutamia "maisemataukoja" ja olin onnellinen, että mulla oli vesipullo mukana. Mulla on tän talvikauden jälkeen kuulkaas buns of steel kiitos luonnon oman thighmasterin. :D









Söin myöhäisen aamiaisen ja menin sänkyyn lukemaan kirjaa kunnes nukahdin. Heräsin kun Gina saapui omalta kävelyltään ja jutskailtiin niitä näitä olkkarissa. Lähdettiin sitten yhdessä recruitment officeen hankkimaan henksukortit ja siitä sitten mentiin alas kylään hakemaan meidän työvaatteet. Ja ei siinä sitten muuta kuin takaisin ylös vaan. Toi rinne tulee kyllä niin tutuksi..

Gina on tosi mukava ja tullaan tosi hyvin toimeen. Kun palattiin takas kämpille niin molemmat vaan istuttiin pari tuntia olkkarissa omilla koneillamme, mutta kuitenkin yhdessä. Tosi leppoisaa. Toivottavasti meidän tulevatkin kämppikset on yhtä chillejä.

Mut joo, nyt tutimaan, jotta herään ajoissa huomiseen työpäivään. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti