sunnuntai 29. tammikuuta 2017

Tammikuisia huolia

Vitsit mulla on ollut levottomia unia viime aikoina..
Useimmiten ne liittyy jollakin tavalla töihin, mutta oon myös kuluneella viikolla ollut tosi innoissani laskettelusta ja mun uusista skilsseistä, joten ei ihme, että koko viime yö meni yhtä rinnettä laskiessa..uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan... :P

En sitten toissa viikolla mennytkään laskettelutunnille kun sää muuttui sen verran kosteaksi loska/räntäsääksi, että mua ei kyllä olisi kirveelläkään saanut vapaaehtoisesti ulkoilemaan. Sen sijaan viime maanantaina menin kolmostason tunnille ja päivän päätteeksi olin nelostasolla. :) Opin ihan älyttömästi ja tekniikka parani huomattavasti. Varmuutta omaan lasketteluun on kanssa tullut roimasti ja nyt vaan malttamattomana odotan, että pääsen valloittamaan näiden vuorten kaikki siniset rinteet. (Myönnettäköön, että mun ensimmäinen sininen rinne ei mennyt ihan putkeen...mutta ainakin muut siniset rinteet näyttää ihan lällyiltä siihen verrattuna)





Täällä myös järjestettiin laser tag -ilta kirjastossa ja mentiin kavereiden kanssa sinne. Oli ihan huippua. En oo aiemmin ollut, mutta varmasti menen uudestaan jos ne vaan jaksaa järkätä tommosen uudestaan.



Mitäs muuta...kävin moottorikelkkailemassa viime tiistaina ja oli kyllä kivaa, vaikka olisi mun puolesta voinut olla vähän haastavammassa maastossa ja vähän pidempi kierros. Mut olisi kyllä kiva päästä kokeilemaan tätä ihan Suomessakin..ehkä vihdoin pääsen käymään Lapissa nyt kun alkaa kaikki talviaktiviteetit maistua mulle. :)





Olisi kiva päästä taas salille tai soittamaan pianoa...ongelma on siinä, että oon yleensä töiden jälkeen sen verran naatti, että meen vaan suoraan kotiin joko päikkäreille tai sitten vaan istumaan olkkariin kirja kädessä. On myös aika vaikea jaksaa pitää sosiaalisia suhteita yllä, kun hädin tuskin jaksan poistua kotoa iltaisin...ja jos jaksankin, niin oon takas kotona viimeistään kymmeneltä. Onkohan mulla joku vitamiini/rautavaje? Vai nukunkohan liian vähän? Luulen, että vika löytyy tästä jälkimmäisestä, sillä oon taas alkanut lukea ihan hullun lailla (nyt menossa vuoden kahdeskymmenes kirja) ja aika usein jos herään keskellä yötä, niin luen pari tuntia ennen kuin nukahdan uudestaan. Huoh, pitää ottaa itseään niskasta kiinni niin energiaa riittää muuhunkin kuin töihin ja kirjojen lukemiseen. Tämä voipi olla mun helmikuun projekti..kuin myös suklaan välttäminen.. ;)

Oon myös alkanut suunnitella mun kesän reissuja ja semisti alkaa huolestuttaa heinäkuun jenkkimatka. En tosiaan ole mitenkään hirveästi (lue: ollenkaan) seurannut maailman menoa täällä ollessani, mutta Trumpilta ei voi kyllä välttyä. Tuntuu, että viikossa ollaan menty ihan älyttömiä harppauksia edistyksessä taaksepäin ja kammottaa kuvitella, mitä kaikkea toi hallinto keksii vielä. Ne, jotka on jo valmiiksi ennakkoluuloisia ja osoittaa mieltään agressiivisesti, saa vaan lisää puhtia ja kokee tunteensa/käytöksensä oikeutetuksi kun niinkin korkealta kuin maan presidentiltä tulee viesti, että nyt pitää olla silmä kovana tiettyjen ihmisryhmien kohdalla. Katsotaan kuinka pitkälle tää muukalaisvihan lietsonta menee.

Jottei, nyt ihan vaivuta masennukseen, niin loppukevennyksenä pari videota ja muutama kuva:
Kanadavideo vol en ees tiedä monesko
Mun ensimmäinen sininen rinne







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti